Kvalitní koncentrované zlo v balení s mašlí.

Stmívání? Ano, takhle vypadá skutečné peklo!

15.07.2008 11:33

Jednou jsem k vánocům od svojí drahé polovičky knížku Nový měsíc. Byla červená a na obalu měla vlka. Ačkoliv se jednalo o druhý díl, zhltla jsem tu malou bichli s velkým nadšením. S ještě větším jsem zhltla díl první a netrpělivě očekávala slíbený třetí, který jen tak mimochodem vyšel o trestuhodnou dobu později, než nakladatelství původně slibovalo (rozdíl začátek a konec roku je docela velký, nemyslíte?). A pak přišla katastrofa. Stmívání se stalo až nechutně oblíbenou knížkou a začalo se uvažovat o natočení filmu. A co si o tom myslím?

Když jsem se o natáčení dozvěděla poprvé (a to už je hodně dlouho, v té době ještě nebylo jisté, kdo v tomhle "veledílku" bude hrát), napadly mě dvě věci:

1) Šmarjá, emáci si z toho zase udělají bibli! Pomoc! Udělejte s tím někdo něco!
2) Jak, proboha jak to chtějí natočit? Tahle knížka z 90% popisuje něco, co film vyjádřit nedokáže...

Fajn, obojí bych zkusila překousnout, pokud by to celkově k něčemu bylo. Jenže tady máme jedno velké "ale"...
Obsazení je hrozné. Co hrozné, příšerné. V kině pak nejspíš budou muset rozdávat kynedril a blicí pytlíky...

Bella - Kristen Steward
Pokud chtěli vybrat uvěřitelnou, nevýraznou Bellu, tak se tady vážně sekli. Slečna dokonalá má tmavé vlasy, což se k člověku, který se vůbec neopálí, naprosto nehodí (ano, mohla by to být sněhurka, jenže o tom v knížce nepadlo ani slovo). Tohle není Bella, to je Kristen.

Edward - Robert Pattison
Ne, ne, ne. Prostě ne. Jak mohlo proboha někoho napadnout obsadit do téhle role zrovna představitele Cedrika Diggoryho? Pokud se producenti nesnaží těžit ze slávy Harryho Pottera, tak co proboha na castingu fetovali? Krom toho, viděli jste ten make-up? Na nedávném zombie walku to vypadalo uvěřitelněji...

Charlie - Billy Burke
Zdržím se komentáře. Mohlo by to být lepší, ale taky horší.

Alice - Ashley Greene
"Ano, ano, ano!!!" zajásala jsem nadšeně, když se na internetu poprvé objevila její fotka. A pak se objevila první promo... A já zařvala: "Proboha, ty vlasy jí snad dělala pološílená opice!" A bylo po nadšení...

Rosalie - Nikki Reed
Představovala jsem si jí sice jinak, řekněme trochu víc mateřsky, ale dejme tomu. Stejně jako u Charlieho, mohlo by to být horší.

Jasper - Jackson Rathbone
Tady mi komentář usnadňuje fakt, že jsem nikdy neměla přesnou představu, jak Jasper vypadá. Díkyďáblu, vypadá docela pěkně :-)

Emett - Kellan Lutz
Pomoc, pomoc, pomoc, vynechává mi srdce. Je to...dost hrozné. ale ještě pořád by to mohlo být horší.

Carlisle - Peter Facinelli
Chce. Se. Mi. Zvracet. Vážně.
Co to probůh z Carlislea udělali? Vždyť vypadá... ne, nenajdu vhodná slova. Omluvte mě, jdu si pro blicí pytlík...

James - Cam Gigandet
Ano, to se mi líbí. Tato postava naštěstí nevypadá jako odbarvený bishík a je uvěřitelná. Uf!

Jacob Black - Taylor Lautner
Až doposud jsem byla přesvědčená, že Jacobovi má být patnáct, ne dvanáct. A s tímhle chlapečkem že by měla Bella něco mít? Pedofilie hadr!

Esme - Elizabeth Reaser
Nejspíš má s Alicí stejného kadeřníka, ale jakž takž to ujde.

Vedlejší postavy nemám chuť komentovat, dostatečně mě znechucují ty hlavní. Obsazení nedopadlo, make-up je příšerný (je rozdíl mezi bílou kůži a bílou vrstvou na kůži) a nejspíš při těch vzácných příležitostech, kdy se namaluju, vypadám líp.
JAK PROBOHA MOHLA AUTORKA TOHLE DOPUSTIT?!

Důvody, proč se na tenhle film určitě nepodívat:
- Knize to podobné nebude ani v nejměnším. Scénář a předloha se nejspíš kryjí maximálně ve jménech.
- Obsazení je příšerné a pokud jste při čtení dávali skutečně pozor, zjistíte to sami.
- Holčička v první třídě, která poprvé ukradla mamince rtěnku, má lepší make-up.
- Při pohledu na Edwarda se vám bude asociovat Cedrik. Pro ty, co se na kvalitu Potterovských filmů dokážou podívat dostatečně kriticky, to nebude příjemná asociace.
- Pokud se odvážíte do kina, nejspíš bude ušlapáni příslušníky druhu emo. Přidejte k tomu pár rodičů s malými dětmi (cca do deseti let, dost často se to kryje s před tím jmenovanou kategorií) a ocitnete se v pekle.
- Stmívání se objeví na každém blogísku, takže pokud nebudete chtít být označeni za emaře, budete muset shlédnutí filmu zatlouct.
- Lístek do kina stojí jako dva obědy, ale zatímco v číně na rohu vám chutná vždycky, tady je kvalita nejistá. Já osobně se radši půjdu najíst.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode